- معرفی
- وظایف و مأموریتها
- امور اداری اعضای هیأت علمی
- امور اداری اعضای غیر هیأت علمی
- امور بازنشستگان
- دبیرخانه مرکزی و بایگانی
- معرفی همکاران
- توانمندسازی و مدیریت عملکرد
معرفی
معرفی اداره جبران و پایان خدمت و امور اداری
اداره جبران و پایان خدمت و امور اداری یکی از مهمترین واحدهای زیر مجموعه مدیریت منابع انسانی و ساختار سازمانی است. از جمله مهمترین وظایف این اداره استخدام نیرو و صدور حکم کارگزینی, عقد قرارداد و تمدید آن و نیز امور مربوط به بازنشستگی، تسویه حساب و ترک کار میباشد.
همچنین جبران خدمت که فرایند تأمین پاداش کافی و عادلانه برای تمام کارمندان است و میتواند به روند استخدام، عملکرد و رضایت شغلی در سازمانها کمک کند نیز از جمله مهمترین وظایف اداره جبران و پایان خدمت و امور اداری است. جبران خدمت، به طیف گستردهای از پاداشهای مالی و غیرمالی گفته میشود که به کارکنان برای خدماتشان ارائه میشود.
جبران خدمت میتواند به این اشکال باشد: دستمزد، حقوق و مزایای دیگری مانند تعطیلات و مرخصیهای استعلاجی، بیمه، تسهیلات سفر رایگان، مزایای بازنشستگی و غیره.
- به استناد مصوبه هفدهم صورتجلسه سیزدهمین نشست عادی هیأت امنای دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی استان خراسان رضوی مورخ 1399/06/26 عنوان مدیریت کارگزینی و رفاه به مدیریت امور اداری و رفاهی تغییر پیدا نمود.
- به استناد دستور هشتم صورتجلسه دومین نشست از دوره پنجم هیأت امنای دانشگاههای فردوسی مشهد و صنعتی قوچان مورخ 1401/11/09 مبنی بر بازنگری و اصلاح ساختار سازمانی اداره امور اداری به اداره جبران خدمت و پایان خدمت و امور اداری تغییر عنوان پیدا نمود.
وظایف و مأموریتها
وظایف و مأموریتهای اداره جبران و پایان خدمت و امور اداری
- انجام امور مربوط به پرداختهای حقوق و مزایا (فوق العادهها، کمک هزینهها و ...)
- برنامه ریزی و اجرای امور پرداختهای آموزانه، پژوهانه، اضافه کار و پاداش
- برنامه ریزی و برقراری مزایای مدیریتی
- برنامه ریزی و اجرای امور حضور و غياب (ماموریت روازنه/ساعتی، مرخصیها، ذخیره و بازخرید مرخصی و ...) منابع انسانی دانشگاه
- انجام امور اداري استخدام، تبدیل وضعیت و پایان خدمت منابع انسانی دانشگاه
- انجام امور و پیگیری برقراری حقوق بازنشستگی، موظفین و از کارافتادگی منابع انسانی دانشگاه
- دریافت، ثبت، شماره گذاری و توزیع نامههای صادره و وارده و دریافت و ارسال مرسولات
- حفظ، نگهداری و فهرست بندی نامهها، مدارک، اسناد، پرونده کاغذی و الکترونیکی پرسنلی منابع انسانی دانشگاه
- انجام امور اداری مربوط به هیاتهای رسیدگی به تخلفات انتظامی اعضای هیات علمی و اداری اعضای غیر هیات علمی دانشگاه
- انجام ساير امور محوله از سوي مقام مافوق
معرفی همکاران
معرفی همکاران اداره جبران و پایان خدمت و امور اداری
ردیف | تصاویر | نام و نام خانوادگی | سمت | شماره تماس |
1 | ![]() |
جعفر نداف شرق | رئیس اداره امور اداری | 051-38802433 |
2 | ![]() |
امین افشار | کارشناس امور اداری | 051-38802154 |
3 | ![]() |
مهدی کبیری | کارشناس امور اداری | 051-38802157 |
4 | ![]() |
پروانه بهنیا | کارشناس امور اداری | 051-38802445 |
5 | ![]() |
سمیه بوستانی | کارشناس امور اداری | 051-38802149 |
6 | ![]() |
فهیمه جمالی | کارشناس امور اداری | 051-38802122 |
7 | ![]() |
فریبا سرداریان چرمی | کارشناس امور اداری | 051-38802152 |
8 | ![]() |
نیلوفر ساعی طرقی | کارشناس امور اداری | 051-38802140 |
9 | ![]() |
یگانه گلمکانی | کارشناس امور اداری | 051-38802159 |
10 | ![]() |
نجمه اکبرزاده | کارشناس مسئول امور دبیرخانه | 051-38802153 |
11 | ![]() |
محمد خسروجردی | کارشناس امور دبیرخانه | 051-388021 |
12 | ![]() |
اعظم زمانیزاده | کارشناس امور دبیرخانه | 051-38802167 |
13 | ![]() |
منصوره قدردان عنبران | کارشناس امور دبیرخانه | 051-38802271 |
14 | ![]() |
محمد پاویرپور | کارشناس امور دبیرخانه | 051-38802178 |
15 | ![]() |
رقیه ایزانلو | کارشناس مسئول امور اسناد و مدارک | 051-38802165 |
16 | ![]() |
معصومه شریفی طرقی | کارشناس امور اسناد و مدارک | 051-38802175 |
17 | ![]() |
سیدمحمد طاهری اول | کارشناس امور اسناد و مدارک | 051-38802151 |
18 | ![]() |
مصطفی عربی | کارشناس امور اسناد و مدارک | 051-38802125 |
19 | ![]() |
محمدجواد غفاریان عیدگاهی مقدم | بایگان | 051-38802176 |
20 | ![]() |
زهره زاغیان | متصدی امور دفتری | 051-38802219 |
21 | ![]() |
حسین سلیمانینژاد | متصدی امور دفتری | 051-38802158 |
توانمندسازی و مدیریت عملکرد
معرفی حوزه توانمندسازی و مدیریت عملکرد
حوزه توانمندسازی و مدیریت عملکرد به منظور ارزیابی مداوم و ارائه بازخورد به تکتک کارمندان در رابطه با نقشها، مسئولیتها و همچنین تقسیم اختیارات، دانش و پاداشها با دیگران ایجاد گردیده است.
در مدیریت عملکرد باید هریک از جایگاههای شغلی شرح وظایف خاص خود را داشته باشند که مسئولیتهای مورد انتظار، از جمله سلسله مراتب مدیریتی را مشخص کنند. یک سیستم مدیریت عملکرد به مدیران کمک میکند تا انتظارات خود را از کارمندان بهطور دقیق به آنها منتقل کنند تا اطمینان حاصل شود که همه معنای موفقیت را در موقعیت فعلی خود متوجه شدهاند.
از جمله مزایای توانمندسازی و مدیریت عملکرد میتوان به افزایش رضایت شغلی کارکنان، بهبود بهرهوری سازمانی، بهبود سطح وفاداری کارکنان و... اشاره کرد.
به استناد دستور هشتم دومین نشست از دوره پنجم هیئت امنای دانشگاههای فردوسی مشهد و صنعتی قوچان مورخ 1401/11/09 مبنی بر بازنگری و اصلاح ساختار سازمانی، اداره سامانههای اطلاعرسانی در مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات به گروه توانمندسازی و مدیریت عملکرد تغییر عنوان داد و زیرمجموعه مدیریت منابع انسانی و ساختار سازمانی قرار گرفت.
وظایف و مأموریتهای حوزه توانمندسازی و مدیریت عمکلرد
- طراحی و اجرای نظام آموزشی ضمن خدمت و توسعه شایستگیهای منابع انسانی دانشگاه
- طراحی و اجرای نظام ارزیابی عملکرد منابع انسانی دانشگاه
- طراحی و اجرای نظام تشویق و تنبیه منابع انسانی دانشگاه (سرآمدان آموزشی، پژوهشی و فرهنگی،کارمند نمونه، پایه تشویقی و ...)
- طراحی و اجرای نظام توانمندسازی و ارتقاء اعضای غیر هیأت علمی دانشگاه
- مدیریت کارنمای جامع عملکرد اعضای هیأت علمی
- انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق
ارزیابی عملکرد کارکنان و مدیران
معرفی
ارزیابی عملکرد کارکنان و مدیران، سالیانه به منظور رعایت اصل شایسته سالاری و مدیریت بهبود عملکرد و کیفیت کار، اعمال ضابطه شایستگی در تصمیمات اداری، به کارگیری نتایج ارزیابی در بهسازی نیروی انسانی و افزایش کارایی و اثربخشی عملكرد صورت میگیرد. ارزیابی به صورت 360 درجه بوده و جهت ارزیابی هر فرد از مقام مافوق، همکاران، ذینفعان و خود فرد، سنجش و ارزیابی صورت می گیرد. گامهای اجرایی فرآیند ارزیابی عملکرد شامل اطلاعرسانی، آموزش، انجام ارزیابی عملکرد، اعلام نتایج اولیه، اعتراضات و اعلام نتایج نهایی است که به تفصیل در شیوه نامه پیاده سازی گام به گام ارزیابی عملکرد بیان شده است.
اهداف
- ارتقاء كيفيت عملكرد كاركنان دانشگاه از طريق ارزيابي؛
- ارائه بازخورد از نتايج و اجراي برنامههاي آموزشي مورد نياز؛
- تدوين رويههاي لازم جهت اجراي فرايند ارزيابي؛
- افزايش ضمانت اجرايي فرايند ارزيابي از طريق تدوين و آمادهسازي ساز و كاري مدون و مستند در خصوص استفاده از نتايج ارزيابي؛
- حل مسائل و مشكلات موجود در زمينه اجراي فرايند ارزيابي از طريق شفافسازي تركيب و وظايف دستاندركاران ارزيابي.
فرایند ارزیابی عملکرد
- فلوچارت ارزیابی عملکرد مدیران
- فلوچارت ارزیابی عملکرد کارکنان
فرمها
ضوابط و مقررات
- شیوه نامه ارزیابی عملکرد کارکنان
کاربرگها
راهنما
- راهنمای دسترسی به مسیرهای ارزیابی و بارگذاری مستندات در پرتال پویا
- راهنمای شیوه بارگذاری مستندات و میزان امتیازات هر بخش
کارمند نمونه
- شیوه نامه انتخاب کارمند نمونه
فهرست اسامی کارمندان نمونه:
آموزش و توانمندسازی منابع انسانی
معرفی
کارکنان در هر سطحی از سطوح سازمان، اعم از مشاغل ساده یا مشاغل پیچیده نیازمند آموزش، یادگیری، کسب دانش و مهارتهای جدید هستند و باید همواره برای بهتر انجام دادن وظایف خود، روشها و اطلاعات جدیدی کسب نمایند، لذا هر زمان پست سازمانی افراد تغییر نماید، ایشان مستلزم کسب اطلاعات و مهارتهای جدید جهت انجام وظایف محوله میباشند.
آموزش و توانمندسازی منابع انسانی (مدیران، اعضای هیات علمی و اعضای غیر هیات علمی) در راستای افزایش و بهبود سطح شایستگی و توانمندی منابع انسانی منجر به ارتقای سطح دانش، آگاهی و مهارتهای حرفهای شغلی، ارتقای بهرهوری و کارآمدی منابع انسانی و آمادهسازی آنها برای مسئولیتهای شغلی در آینده میگردد.
برنامههای آموزشی کارکنان دانشگاه فردوسی مشهد به سه صورت آموزشهای تقویم، درخواستی و اعزامی میباشند که در سه گروه زیر طبقهبندی شدهاند:
1. آموزشهای اعضای غیر هیات علمی: آموزشهای توجیهی بدو خدمت، آموزشهای تخصصی، آموزشهای فرهنگی و عمومی
2. آموزشهای اعضای هیات علمی: آموزشهای توجیهی بدو خدمت (پیمانی)، آموزشهای تخصصی شغلی، آموزشهای فرهنگی و عمومی
3. آموزشهای مدیران: آموزشهای بدو انتصاب، آموزشهای عمومی مدیریت، آموزشهای تخصصی شغلی
دورههای آموزشی به صورت مستمر در طول سال به صورت حضوری، نیمه حضوری و مجازی برگزار میگردند؛ که همواره بر تشکیل به موقع کلاسها، حضور به موقع مدرسان و فراگیران، نحوه تدریس مدرسان، کیفیت برگزاری دورهها، شرایط محل برگزاری و غیره نظارت میگردد. همچنین اثربخشی دورههای آموزشی در چهار سطح 1. تعیین انتظارات عملکردی، نگرشی و واکنشی (سطح صفر)، 2. سنجش واکنش (سطح یک)، 3. سنجش یادگیری (سطح دو)، 4. سنجش تغییر رفتار (سطح سه)، قبل، حین و پس از اجرای دوره بصورت الکترونیکی سنجیده میشود.
اهداف
- ارتقای سطح کیفی منابع انسانی دانشگاه از طریق افزایش سطح توانایی دانش و مهارت؛
- افزایش سطح باور و اعتقادات منابع انسانی نسبت به ارزشهای اسلامی و توسعه آگاهیهای عمومی آنان در ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی؛
- توانمندسازی مدیران جهت ایفای موثر نقشها و وظایف مدیریتی؛
- آمادهسازی منابع انسانی دانشگاه از بعد دانش، مهارت و شایستگیهای شغلی برای ارتقای به رتبه شغلی بالاتر در شغل مورد تصدی، و برای انتصاب به سطوح شغلی بالاتر و یا پذیرش نقشهای جدید؛
- ایجاد نگرش راهبردی و همسوسازی برنامههای توانمندسازی و توسعه کارکنان با اهداف راهبردی دانشگاه؛
- ایجاد یکپارچگی و تعامل بین عناصر فرآیند آموزش به عنوان رویکرد فرآیندی-تعاملی و اجتناب از آموزشهای غیرضروری؛
- ایجاد انگیزه برای خودسازی و رشد معنوی، مهارتی، دانشی و مادی منابع انسانی؛
- ارتقا سطح باور و اعتقاد مدیران به توانمندسازی و ارتقا منابع انسانی از طریق آموزش.
تقویم آموزشی
- تقویم آموزشی سال 1403
- تقویم آموزشی سال 1400
- تقویم اموزشی سال 1399
- تقویم اموزشی سال 1398
- تقویم اموزشی سال 1397
- تقویم آموزشی سال 1396
- تقويم آموزشی سال 1395
- تقويم آموزشی سال 1394
- تقويم آموزشی سال 1393
- تقويم آموزشی سال 1392
- تقويم آموزشی سال 1391
- تقويم آموزشی سال 1390
- تقويم آموزشی سال 1389
ضوابط و مقررات
- آيين نامه جامع آموزش ضمن خدمت منابع انسانی دانشگاه فردوسی مشهد
- شیوهنامه اجرای دورههای آموزشی کارکنان دانشگاه فردوسی مشهد
کاربرگها
- درخواست صدور مجوز شرکت در دورههای آموزشی خارج از دانشگاه
- انتقال آموختهها
- درخواست تعیین سطح زبانهای خارجی
گزارش عملکرد
- گزارش عملکرد سال 1399
- گزارش عملکرد سال1398
- گزارش عملکرد سال 1397
- گزارش عملکرد سال 1396
- گزارش عملکرد سال 1395
- گزارش عملکرد سال 1394
- گزارش عملکرد سال 1393
- گزارش عملکرد سال 1392
- گزارش عملکرد سال 1391
- گزارش عملكرد سال 1390
- گزارش عملكرد سال 1389
- گزارش عملكرد سال 1388
گزارش دورههای برگزار شده
- 'گزارش دوره های برگزار شده در سال 1399
- گزارش دورههای برگزار شده در 6 ماهه دوم سال 1388
- گزارش دورههای برگزار شده در 6 ماهه اول سال 1389
- گزارش دورههای برگزار شده در 6 ماهه دوم سال 1389
- گزارش دورههای برگزار شده در 6 ماهه اول سال 1390
- گزارش دورههای برگزار شده در 6 ماهه دوم سال 1390
- گزارش دورههای برگزار شده در 6 ماهه اول سال 1391
- گزارش دورههای برگزار شده در 6 ماهه دوم سال 1391
- گزارش دورههای برگزار شده در 6 ماهه اول سال 1392
- گزارش دورههای برگزار شده در 6 ماهه دوم سال 1392
- گزارش دورههای برگزار شده در 6 ماهه اول سال 1393
- گزارش دورههای برگزار شده در 6 ماهه دوم سال 1393
- گزارش دورههای برگزار شده در 6 ماهه اول سال 1394
- گزارش دورههای برگزار شده در سال 1395
- گزارش دورههای برگزار شده در سال 1396 (مدیران- هیات علمی- غیر هیات علمی)
- گزارش دورههای برگزار شده در سال 1397
- گزارش دورههای برگزار شده در سال 1398
فايلها
- راهنمای استفاده از وبینار (webinar)
- راهنمای سایت آموزش مجازی VU
- استانداردهای مديريتي توانمندسازی منابع انساني
- توانمندسازی
- توانمندسازی كاركنان
- توانمندسازی كاركنان- چالشها
- توانمندسازی منابع انسانی، ضرورتی برای نوسازی در بخش دولتی
- توانمندسازی و تفويض اختيار
- رويكردهای توانمندسازی منابع انسانی
- رويكردهای نوين توانمندسازی منابع انسانی
منابع دورههای آموزشی
- دوره آموزشی پدافند غير عامل و پيشگيري از جرايم سايبري ویژه کارکنان (آبان 1399)
- دوره آموزشی"مقاله نويسي بين المللي" - ويژه اعضاي هيات علمي (آبان 1399)
- دوره آموزشی"ورزش و سلامت من" - ويژه اعضاي هيات علمي و كاركنان آقا (مهر 1399)
- دوره آموزشی "مهارت هاي كار گروهي و تيم سازي" گروه دوم - ويژه كاركنان (مهرماه 1399)
- دوره آموزشی "اخلاق اموزش مجازی" دوره پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (مهرماه 1399)
- دوره آموزشي “آشنايي با قوانين پيشگيري و مقابله با تقلب در تهيه آثار علمي” ويژه اعضاي هيات علمي (مهرماه 1399)
- دوره آموزشي “منشي گري حرفه اي” – ويژه مسئولان دفتر و متصديان امور دفتري (مهرماه 1399)
- دوره آموزشی “مهارت هاي كار گروهي و تيم سازي” ویژه کارکنان دانشگاه گروه 1
- دوره آموزشی "کارآفرینی دانشگاهی" ویژه اعضای هیات علمی (شهریور 1399)
- دوره آموزشی "ويرايش و يكدست سازي پروفايل هاي شخصي در شبكه هاي اجتماعي علمي" ویژه اعضای هیات علمی (مرداد1399)
- دوره آموزشی "اصول گزارش نویسی و مکاتبات اداری" ویژه کارکنان دانشگاه (مرداد 1399)
- دوره آموزشی "تصمیم گیری و حل مسئله" ویژه مدیران دانشگاه (تیر 1399)
- دوره آموزشی "تکنیک های تصمیم گیری و حل مساله" ویژه کارکنان دانشگاه (تیر 1399)
- دوره آموزشی "کارتابل کار و سامانه مدیریت درخواست ها (تیکتینگ)" (خرداد 1399)
- اسلايد ارائه شده در جلسه همانديشی معاونين دانشكدهها (واحد آموزش و بهسازی منابع انسانی)
- رهبری آموزشی
- سنجش و اندازه گيری (شهريور 91)
- كمك های اوليه (مرداد91)
- مديريت دانش
- مديريت عملكرد
مقالات فارسي و انگليسي
ارتقاء رتبه کارکنان
- شیوه نامه ارتقاء رتبه اعضای غیر هیئت علمی
- شانزده و هفدهمین جلسه هیات اجرایی 1402
- بیست و یکمین جلسه هیات اجرایی 1402
- بیست و سومین جلسه هیات اجرایی 1402
- بیست و چهارمین جلسه هیات اجرایی 1402
- بیست و ششمین جلسه هیات اجرایی 1402
- بیست و نهمین جلسه هیات اجرایی 1402
معرفی همکاران حوزه توانمندسازی و مدیریت عمکلرد
ردیف |
تصاویر |
نام و نام خانوادگی |
سمت |
شماره تماس |
1 |
![]() |
بهناز شیرازی |
کارشناس مسئول توانمندسازی و مدیریت عملکرد |
051-38802306 |
2 |
![]() |
نفیسه سادات صدر |
کارشناس توانمندسازی و مدیریت عملکرد |
051-38802322 |
3 | ![]() |
احسان اسحقی | کارشناس توانمندسازی و مدیریت عملکرد | 051-38802301 |