- معرفی
- وظایف و مأموریتها
- ارزیابی عملکرد کارکنان و مدیران
- کارمند نمونه
- آموزش و توانمندسازی منابع انسانی
- ارتقاء رتبه کارکنان
- معرفی همکاران
معرفی
معرفی گروه توانمندسازی و مدیریت عملکرد
گروه توانمندسازی و مدیریت عملکرد به منظور ارزیابی مداوم و ارائه بازخورد به تکتک کارمندان در رابطه با نقشها، مسئولیتها و همچنین تقسیم اختیارات، دانش و پاداشها با دیگران ایجاد گردیده است.
در مدیریت عملکرد باید هریک از جایگاههای شغلی شرح وظایف خاص خود را داشته باشند که مسئولیتهای مورد انتظار، از جمله سلسله مراتب مدیریتی را مشخص کنند. یک سیستم مدیریت عملکرد به مدیران کمک میکند تا انتظارات خود را از کارمندان بهطور دقیق به آنها منتقل کنند تا اطمینان حاصل شود که همه معنای موفقیت را در موقعیت فعلی خود متوجه شدهاند.
از جمله مزایای توانمندسازی و مدیریت عملکرد میتوان به افزایش رضایت شغلی کارکنان، بهبود بهرهوری سازمانی، بهبود سطح وفاداری کارکنان و... اشاره کرد.
به استناد دستور هشتم دومین نشست از دوره پنجم هیئت امنای دانشگاههای فردوسی مشهد و صنعتی قوچان مورخ 1401/11/09 مبنی بر بازنگری و اصلاح ساختار سازمانی، اداره سامانههای اطلاعرسانی در مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات به گروه توانمندسازی و مدیریت عملکرد تغییر عنوان داد و زیرمجموعه مدیریت منابع انسانی و ساختار سازمانی قرار گرفت.
وظایف و مأموریتها
وظایف و مأموریتهای گروه توانمندسازی و مدیریت عمکلرد
- طراحی و اجرای نظام آموزشی ضمن خدمت و توسعه شایستگیهای منابع انسانی دانشگاه
- طراحی و اجرای نظام ارزیابی عملکرد منابع انسانی دانشگاه
- طراحی و اجرای نظام تشویق و تنبیه منابع انسانی دانشگاه (سرآمدان آموزشی، پژوهشی و فرهنگی،کارمند نمونه، پایه تشویقی و ...)
- طراحی و اجرای نظام توانمندسازی و ارتقاء اعضای غیر هیأت علمی دانشگاه
- مدیریت کارنمای جامع عملکرد اعضای هیأت علمی
- انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق
ارزیابی عملکرد کارکنان و مدیران
ارزیابی عملکرد کارکنان و مدیران
معرفی
ارزیابی عملکرد کارکنان و مدیران، سالیانه به منظور رعایت اصل شایسته سالاری و مدیریت بهبود عملکرد و کیفیت کار، اعمال ضابطه شایستگی در تصمیمات اداری، به کارگیری نتایج ارزیابی در بهسازی نیروی انسانی و افزایش کارایی و اثربخشی عملكرد صورت میگیرد. ارزیابی به صورت 360 درجه بوده و جهت ارزیابی هر فرد از مقام مافوق، همکاران، ذینفعان و خود فرد، سنجش و ارزیابی صورت می گیرد. گامهای اجرایی فرآیند ارزیابی عملکرد شامل اطلاعرسانی، آموزش، انجام ارزیابی عملکرد، اعلام نتایج اولیه، اعتراضات و اعلام نتایج نهایی است که به تفصیل در شیوه نامه پیاده سازی گام به گام ارزیابی عملکرد بیان شده است.
اهداف
- ارتقاء كيفيت عملكرد كاركنان دانشگاه از طريق ارزيابي؛
- ارائه بازخورد از نتايج و اجراي برنامههاي آموزشي مورد نياز؛
- تدوين رويههاي لازم جهت اجراي فرايند ارزيابي؛
- افزايش ضمانت اجرايي فرايند ارزيابي از طريق تدوين و آمادهسازي ساز و كاري مدون و مستند در خصوص استفاده از نتايج ارزيابي؛
- حل مسائل و مشكلات موجود در زمينه اجراي فرايند ارزيابي از طريق شفافسازي تركيب و وظايف دستاندركاران ارزيابي.
فرایند ارزیابی عملکرد
- فلوچارت ارزیابی عملکرد مدیران
- فلوچارت ارزیابی عملکرد کارکنان
فرمها
ضوابط و مقررات
- شیوه نامه ارزیابی عملکرد کارکنان
کاربرگها
راهنما
- راهنمای دسترسی به مسیرهای ارزیابی و بارگذاری مستندات در پرتال پویا
- راهنمای شیوه بارگذاری مستندات و میزان امتیازات هر بخش
آموزش و توانمندسازی منابع انسانی
آموزش و توانمندسازی منابع انسانی
معرفی
کارکنان در هر سطحی از سطوح سازمان، اعم از مشاغل ساده یا مشاغل پیچیده نیازمند آموزش، یادگیری، کسب دانش و مهارتهای جدید هستند و باید همواره برای بهتر انجام دادن وظایف خود، روشها و اطلاعات جدیدی کسب نمایند، لذا هر زمان پست سازمانی افراد تغییر نماید، ایشان مستلزم کسب اطلاعات و مهارتهای جدید جهت انجام وظایف محوله میباشند.
آموزش و توانمندسازی منابع انسانی (مدیران، اعضای هیات علمی و اعضای غیر هیات علمی) در راستای افزایش و بهبود سطح شایستگی و توانمندی منابع انسانی منجر به ارتقای سطح دانش، آگاهی و مهارتهای حرفهای شغلی، ارتقای بهرهوری و کارآمدی منابع انسانی و آمادهسازی آنها برای مسئولیتهای شغلی در آینده میگردد.
برنامههای آموزشی کارکنان دانشگاه فردوسی مشهد به سه صورت آموزشهای تقویم، درخواستی و اعزامی میباشند که در سه گروه زیر طبقهبندی شدهاند:
1. آموزشهای اعضای غیر هیات علمی: آموزشهای توجیهی بدو خدمت، آموزشهای تخصصی، آموزشهای فرهنگی و عمومی
2. آموزشهای اعضای هیات علمی: آموزشهای توجیهی بدو خدمت (پیمانی)، آموزشهای تخصصی شغلی، آموزشهای فرهنگی و عمومی
3. آموزشهای مدیران: آموزشهای بدو انتصاب، آموزشهای عمومی مدیریت، آموزشهای تخصصی شغلی
دورههای آموزشی به صورت مستمر در طول سال به صورت حضوری، نیمه حضوری و مجازی برگزار میگردند؛ که همواره بر تشکیل به موقع کلاسها، حضور به موقع مدرسان و فراگیران، نحوه تدریس مدرسان، کیفیت برگزاری دورهها، شرایط محل برگزاری و غیره نظارت میگردد. همچنین اثربخشی دورههای آموزشی در چهار سطح 1. تعیین انتظارات عملکردی، نگرشی و واکنشی (سطح صفر)، 2. سنجش واکنش (سطح یک)، 3. سنجش یادگیری (سطح دو)، 4. سنجش تغییر رفتار (سطح سه)، قبل، حین و پس از اجرای دوره بصورت الکترونیکی سنجیده میشود.
اهداف
- ارتقای سطح کیفی منابع انسانی دانشگاه از طریق افزایش سطح توانایی دانش و مهارت؛
- افزایش سطح باور و اعتقادات منابع انسانی نسبت به ارزشهای اسلامی و توسعه آگاهیهای عمومی آنان در ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی؛
- توانمندسازی مدیران جهت ایفای موثر نقشها و وظایف مدیریتی؛
- آمادهسازی منابع انسانی دانشگاه از بعد دانش، مهارت و شایستگیهای شغلی برای ارتقای به رتبه شغلی بالاتر در شغل مورد تصدی، و برای انتصاب به سطوح شغلی بالاتر و یا پذیرش نقشهای جدید؛
- ایجاد نگرش راهبردی و همسوسازی برنامههای توانمندسازی و توسعه کارکنان با اهداف راهبردی دانشگاه؛
- ایجاد یکپارچگی و تعامل بین عناصر فرآیند آموزش به عنوان رویکرد فرآیندی-تعاملی و اجتناب از آموزشهای غیرضروری؛
- ایجاد انگیزه برای خودسازی و رشد معنوی، مهارتی، دانشی و مادی منابع انسانی؛
- ارتقا سطح باور و اعتقاد مدیران به توانمندسازی و ارتقا منابع انسانی از طریق آموزش.
تقویم آموزشی
- تقویم آموزشی سال 1403
- تقویم آموزشی سال 1400
- تقویم اموزشی سال 1399
- تقویم اموزشی سال 1398
- تقویم اموزشی سال 1397
- تقویم آموزشی سال 1396
- تقويم آموزشی سال 1395
- تقويم آموزشی سال 1394
- تقويم آموزشی سال 1393
- تقويم آموزشی سال 1392
- تقويم آموزشی سال 1391
- تقويم آموزشی سال 1390
- تقويم آموزشی سال 1389
ضوابط و مقررات
- آيين نامه جامع آموزش ضمن خدمت منابع انسانی دانشگاه فردوسی مشهد
- شیوهنامه اجرای دورههای آموزشی کارکنان دانشگاه فردوسی مشهد
کاربرگها
- درخواست صدور مجوز شرکت در دورههای آموزشی خارج از دانشگاه
- انتقال آموختهها
- درخواست تعیین سطح زبانهای خارجی
گزارش عملکرد
- گزارش عملکرد سال 1399
- گزارش عملکرد سال1398
- گزارش عملکرد سال 1397
- گزارش عملکرد سال 1396
- گزارش عملکرد سال 1395
- گزارش عملکرد سال 1394
- گزارش عملکرد سال 1393
- گزارش عملکرد سال 1392
- گزارش عملکرد سال 1391
- گزارش عملكرد سال 1390
- گزارش عملكرد سال 1389
- گزارش عملكرد سال 1388
گزارش دورههای برگزار شده
- 'گزارش دوره های برگزار شده در سال 1399
- گزارش دورههای برگزار شده در 6 ماهه دوم سال 1388
- گزارش دورههای برگزار شده در 6 ماهه اول سال 1389
- گزارش دورههای برگزار شده در 6 ماهه دوم سال 1389
- گزارش دورههای برگزار شده در 6 ماهه اول سال 1390
- گزارش دورههای برگزار شده در 6 ماهه دوم سال 1390
- گزارش دورههای برگزار شده در 6 ماهه اول سال 1391
- گزارش دورههای برگزار شده در 6 ماهه دوم سال 1391
- گزارش دورههای برگزار شده در 6 ماهه اول سال 1392
- گزارش دورههای برگزار شده در 6 ماهه دوم سال 1392
- گزارش دورههای برگزار شده در 6 ماهه اول سال 1393
- گزارش دورههای برگزار شده در 6 ماهه دوم سال 1393
- گزارش دورههای برگزار شده در 6 ماهه اول سال 1394
- گزارش دورههای برگزار شده در سال 1395
- گزارش دورههای برگزار شده در سال 1396 (مدیران- هیات علمی- غیر هیات علمی)
- گزارش دورههای برگزار شده در سال 1397
- گزارش دورههای برگزار شده در سال 1398
فايلها
- راهنمای استفاده از وبینار (webinar)
- راهنمای سایت آموزش مجازی VU
- استانداردهای مديريتي توانمندسازی منابع انساني
- توانمندسازی
- توانمندسازی كاركنان
- توانمندسازی كاركنان- چالشها
- توانمندسازی منابع انسانی، ضرورتی برای نوسازی در بخش دولتی
- توانمندسازی و تفويض اختيار
- رويكردهای توانمندسازی منابع انسانی
- رويكردهای نوين توانمندسازی منابع انسانی
منابع دورههای آموزشی
- دوره آموزشی پدافند غير عامل و پيشگيري از جرايم سايبري ویژه کارکنان (آبان 1399)
- دوره آموزشی"مقاله نويسي بين المللي" - ويژه اعضاي هيات علمي (آبان 1399)
- دوره آموزشی"ورزش و سلامت من" - ويژه اعضاي هيات علمي و كاركنان آقا (مهر 1399)
- دوره آموزشی "مهارت هاي كار گروهي و تيم سازي" گروه دوم - ويژه كاركنان (مهرماه 1399)
- دوره آموزشی "اخلاق اموزش مجازی" دوره پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (مهرماه 1399)
- دوره آموزشي “آشنايي با قوانين پيشگيري و مقابله با تقلب در تهيه آثار علمي” ويژه اعضاي هيات علمي (مهرماه 1399)
- دوره آموزشي “منشي گري حرفه اي” – ويژه مسئولان دفتر و متصديان امور دفتري (مهرماه 1399)
- دوره آموزشی “مهارت هاي كار گروهي و تيم سازي” ویژه کارکنان دانشگاه گروه 1
- دوره آموزشی "کارآفرینی دانشگاهی" ویژه اعضای هیات علمی (شهریور 1399)
- دوره آموزشی "ويرايش و يكدست سازي پروفايل هاي شخصي در شبكه هاي اجتماعي علمي" ویژه اعضای هیات علمی (مرداد1399)
- دوره آموزشی "اصول گزارش نویسی و مکاتبات اداری" ویژه کارکنان دانشگاه (مرداد 1399)
- دوره آموزشی "تصمیم گیری و حل مسئله" ویژه مدیران دانشگاه (تیر 1399)
- دوره آموزشی "تکنیک های تصمیم گیری و حل مساله" ویژه کارکنان دانشگاه (تیر 1399)
- دوره آموزشی "کارتابل کار و سامانه مدیریت درخواست ها (تیکتینگ)" (خرداد 1399)
- اسلايد ارائه شده در جلسه همانديشی معاونين دانشكدهها (واحد آموزش و بهسازی منابع انسانی)
- رهبری آموزشی
- سنجش و اندازه گيری (شهريور 91)
- كمك های اوليه (مرداد91)
- مديريت دانش
- مديريت عملكرد
مقالات فارسي و انگليسي
معرفی همکاران
معرفی همکاران گروه توانمندسازی و مدیریت عمکلرد
ردیف |
تصاویر |
نام و نام خانوادگی |
سمت |
شماره تماس |
1 |
بهناز شیرازی |
کارشناس مسئول توانمندسازی و مدیریت عملکرد |
051-38802306 |
|
2 |
نفیسه سادات صدر |
کارشناس توانمندسازی و مدیریت عملکرد |
051-38802322 |
|
3 | احسان اسحقی | کارشناس توانمندسازی و مدیریت عملکرد | 051-38802301 |